שרונה מרקט דף הבית
טיפים של אנשי המרקט

הטיפים שיבטיחו שלא “תיפלו”: כל מה שרציתם לדעת על פיצוחים

את רגעי ההנאה, המתח והציפייה לגול במונדיאל תעבירו לצד צלחת פיצוחים. גיא סלמן, מנהל קליית חממה בשרונה מרקט, מעניק טיפים שיבטיחו שלא "תיפלו" על פיצוחים מבאסים, מסביר איך תשמרו עליהם טריים וגם מכיר לנו סוגי פיצוחים חדשים זה הנשנוש המושלם וכשמתחילים אי אפשר להפסיק. לא משנה איך אתם אוהבים לצפות במשחקי המונדיאל, על מסך גדול או קטן עם הרבה חברים, בני משפחה או בנחת ולבד, סביר להניח שאת רגעי ההנאה, המתח והציפייה אתם תעברו עם פיצוחים ביד. זר כנראה לא יבין זאת, אבל עבור הישראלים משפחת הפיצוחים הכוללת בתוכה שלל גרעינים ואגוזים משמשמת כחטיף אולטימטיבי לשעות הצפייה, במיוחד כשהם מוגשים לצד בירה קרה. אבל יחד עם האהבה לפיצוח, פיצוחים לא טריים או בעלי טעם לוואי יכולים לשנות את כללי המשחק ולגרום לאכזבה. אז לפני שטירוף המונדיאל יוצא לדרך, זה הזמן לבחור נכון בנשנוש המנצח אצלנו בסלון. גיא סלמן, מנהל קליית חממה סניף שרונה מרקט, נותן כמה טיפים לעונת המשחקים, מכיר לנו סוגי פיצוחים חדשים ומעניינים ופותח את שולחן הפיצוחים המושלם למשחקי המונדיאל.
טעם. תמיד תעדיפו לקנות במקומות בהם הסחורה מוגשת לקונים כך שאפשר יהיה לטעום ואל תתביישו לעשות כך – זה חלק חשוב בקנייה, רק כך תדעו שהפיצוחים טריים.
חימום. בדקו שבחנות בה אתם קונים, הפיצוחים מסודרים על גבי תנורי חימום המונעים לחות ושומרים על הטריות.
שימו לב לקליפות. בחנויות מקצועיות נהוג לערבב ולסנן את הפיצוחים בכל כמה שעות, פעולה שעוזרת לשמור על טריותם וגם להיפטר מקליפות מיותרות. אם זיהיתם פיצוחים שיש בהם הרבה קליפות יכול להיות שהם עמדו זמן רב ולכן רצוי להימנע מהם.
תחלופה. תמיד העדיפו לקנות במקום בו הסחורה מתחלפת על בסיס יומיומי, אם בגלל קהל הלקוחות הגדול בחנות או אם בזכות היכרותכם עם המקום ובעליו.
כמויות. אל תגזימו בכמויות כשאתם קונים פיצוחים, מומלץ לקנות לפי הצורך וקצת יותר. תנאי האחסון בבית שונים ולא אופטימליים ולכן מומלץ להגביל את עצמכם.
אחסון בבית. בחנויות פיצוחים מתמחות מוכרים את הסחורה בשקיות אלומיניום ששומרות על טריות הפיצוחים באופן הטוב ביותר ולאורך זמן – ניתן לבקש מהמוכר שיאטום את השקיות בהלחמה, דבר שיבטיח את הטריות לתקופה ארוכה יחסית של עד כחודש. אם אחרי הזלילה נשארו עוד פיצוחים בשקית, מגלגלים היטב את פתח השקית.
ומה לגבי אחסון במקפיא? לא מומלץ לאחסן פיצוחים קלויים במקפיא או במקרר, הם מאבדים חלק מהטעם ומהפריכות ומחייבים חימום בתנור לפני שאוכלים. אם בכל זאת רוצים לאחסן כמויות גדולות, מומלץ לקנות אותם טריים ולקלות בכל פעם לפי הצורך. החיסרון – הקלייה בבית לא מדויקת ורוב האנשים לא מצליחים להגיע לתוצאות מספיק טובות. מגוון הפיצוחים הקיים כיום בשוק גדול במיוחד.
הנה כמה הצעות לפתיחת שולחן למשחק הבא:
גרעיני עפולה – אותם גרעינים שחורים אהובים, אבל מופחתים במלח.
אבטיח במחבת – גם כאן גרעיני האבטיח הקטנים והמוכרים מקבלים טוויסט כששהם נקלים כמו פעם במחבתות גדולות במקום בתנורי קלייה הרגילים.
קשיוקו (או קשיו וייטנאמי) – כל הקשיו מגיע לארץ מווייטנאם, אבל במקרה הזה הקשיו נקלה בקליפתו על גחלים, מה שמקנה לו טעם מעט מעושן.
ירקות פריכים – לעמדת הפיצוחים הצטרף לאחרונה שחקן חדש וממכר במיוחד בדמות פרוסות ירקות פריכים כמו בטטה, סוגי דלועים ושורשים שונים. תוספת צבעונית וטעימה במיוחד לשולחן הנשנושים.
קוקוס קלוי ללא סוכר – פרוסות דקיקות ומסתלסלות של קוקוס ללא תוספת סוכר. נשנוש מאוד כיפי שאי אפשר להפסיק לאכול.
חטיפי אצות – אצות קלויות, שמיובאות מהמזרח ובעיקר מקוריאה. חטיף פריך וטעים בטעמי ים שהולך מעולה ליד הבירה.
אפונה וואסבי – החריפות של אבקת הוואסבי שעוטפת את האפונה הקלויה מתאימה בול לצד אלכוהול.
תמר מג'הול בלק דיימונד (או סופר ג'מבו) – תמרים מקומיים בשרניים, מתוקים, עסיסיים וגדולים במיוחד. מומלץ במיוחד למלא אותם באגוזי מלך, שקדים וקשיו ולהגיש לשולחן החברים.

כתבות מעניינות