שרונה מרקט דף הבית
טיפים של אנשי המרקט

בחמש דקות: פלטת הגבינות הזאת תשדרג לכם כל אירוח

אצל הצרפתים נהוג להגיש את הגבינות בסיום הארוחה, אבל למה לחכות איתן לסוף אם אפשר להפוך אותן למרכז? קבלו כמה טיפים קלים ליצירת פלטה חגיגית, שתגנוב את ההצגה פלטת גבינות גדולה במרכז השולחן עושה תמיד הרבה מאוד רושם ולא דורשת בכלל עבודה.
הבעיה מתחילה שכמגיעים לחנות או למעדנייה וצריך להתחיל לבחור אילו גבינות יזכו להיכלל בפלטה שלנו. המבחר היום של גבינות מקומיות וגבינות מיובאות רק הולך וגדל ויכול לגרום לבלבול לא קטן בעת הגעתנו לרגע הבחירה החשוב.
אז לפני שהפלטה החגיגית עולה על השולחן, ביקשנו מארז בן ארויה ממעדניית באשר בשרונה מרקט כמה טיפים לפלטת הגבינות המושלמת. בן ארויה ממליץ לבחור חמישה עד שישה סוגים שונים של גבינות, כדי שכל אחד מהאורחים יוכל למצוא את הגבינה האהובה עליו.
הוא ממליץ לשלב בין גבינות צעירות כמו גבינת תום מחלב עיזים האהובה מאוד על ילדים ואז לאט לאט להתחיל לשלב גבינות בעלות גוף וטעם. לרוב גבינות שיושנו זמן רב יותר יהיו גם בעלות אופי וטעמים חזקים יותר. ארויה ממליץ להניח על הפלטה גבינות צעירות לצד גבינות מיושנות, להוסיף גבינה אחת רכה כמו הבושה או הסנט מור ולסיים עם גבינה אחת בעלת עובש ממשפחת הגבינות הכחולות לאוהבי הטעמים החזקים במיוחד.
בבואנו לקנות את הגבינות לפעמים אנחנו משתהים בנוגע לכמות אותה עלינו לרכוש, בן ארויה ממליץ לחשב את משקל סך כל הגבינות בפלטה לפי 120-150 גרם לסועד מבוגר. את פלטת הגבינות הוא ממליץ לשלב עם פירות טריים בעלי טעמים מתוקים חמצמצים כמו קרמבולה, משמשים ודובדבנים או פירות משומרים כמו דובדבני אמרנה שמשתלבים נפלא בפלטה כזו וגם מוסיפים לה הרבה צבע ויופי.

כתבות מעניינות